Amikor elkezdtem unokatesóméknál dolgozni, ez a kis Honda volt szaladgálós járműnek rendszeresítve. A kissé gyöngyház hatású fényezése jócskán megkopott a 90-es évek óta.
A matricák és a 35km/h fölötti gyorshajtásra villogással figyelmeztető Speed visszajező Japán múltra utal. A kilométerszámláló csak tízezerig mér, így kitudja menyi lehet benne.
Nagyon megszerettem, mert bár egyáltalán nem gyors - ténylegesen 50km/h a vége - de legalább nem is néz ki úgy mint amivel gyorsan lehet menni, szemben az olyan sportosnak kinéző, de ugyanúgy lassú 50-esekkel mint amilyen a Piaggio-m volt. Ez valahogy hozta azt a mentalitást hogy úgyis megelőznek, de nem baj nem sietek sehova. A futóműve nagyon kellemes ringatózós, és az úthibákat is jól viseli a pici kerekek ellenére. A tempó forszírozása amúgy sem ajánlatos, mert elöl-hátul csak dobfékek lassítják, mindkettőt egyszerre kell használni hogy történjen valami. Valamelyik előző tulajdonos neki is csúszott vele egy busznak, ennek eredménye az első sárvédő folytonossági hiánya.
Nagyon könnyű kis motor, egyedül is könnyen fel lehetett rakni a Kia platójára. Mivel mindig tartottam tőle hogy valaki egyszer a hóna alá kapja és elszalad vele, ezért a Piaggio-ból - ami ekkor már eladó volt - átszereltem ebbe a riasztót. A trepni alatt van az akksi amihez egy csavar oldásával lehetett hozzáférni, így aki látott már ilyet a riasztót seperc alatt hatástalanítani tudja. Ennek elkerülésére a csavart eny bovdenre cseréltem ami az ülés alatti csomagtartóban feszíthető és oldható, így az akksihoz nehezebb hozzáférni. Az ülés alatti tárolóva egy sisak fér, de ha épp tele van lomokkal az sem gond, mert van sisak akasztó fül is. Mivel a Piaggio-t lealkudva vitték el és megmaradt róla a doboz, készíttettem apámmal egy konzolt amivel fel lehet tenni a Giornio - amúgy csak dísznek jó - gyári csomagtartója helyére.
Mivel a hátsó helyzetjelző a rázkódástól hajlamos kiégni, a búrába beillesztettem egy darabka led-szalagos tartalék világítást is, ami a gyári égővel együtt működik.
A tükrök eredetileg elég szélesen kilógtak, ami nehezítette a sorok közötti előre osonást. Mivel amúgy sem vagyok egy vízilabdázó alkat, megfordítottam a tükör szárakat, így el is férek és látok is hátra. Kásőbb a baloldali tükörszárra installáltam egy telefontartót is.
Megbízható kis szerkezet, 2 defektem volt vele, egyszer pedig azért állt meg mert kifogyott a benzin és a kanna amiből utánatöltöttem nem volt teljesen tiszta. A szervizben kipucolták a karbit. Később volt görgőcsere, meg ami kell. Az egyik alkalommal javasolták hogy érdemes lehet kiégetni a kipufogót mert el lehet dugulva kissé és visszafogja. Így is lett, viszont az eredménytől nem lettem boldog. Picit gyorsabb lett, de hangosabb is, inkább cserélni kellett volna a kipufogót mert a dob előtt már nagyon elvékonyodott az anyag. Ráadásul a dobon levő díszlemezt - ami kicsit véd is attól hogy a forró kipufogóhoz érjen bármi - nem tudták leszedni csak az égetés után elhajtogatva, a csavart beletörve. Otthon kiegyengettem a lemezt, a dobba beletört csavart óvatosan kifúrtam, felújítottam a menetet. A lemez egy festés után mehet is vissza a helyére. Valamikor leesett a jobb oldali felirat is, de szerencsére nem hagytam el. Amikor a Silverwing vásárlása miatt eladtam, így tudtam adni hozzá a feliratot, a gyári csomagtartót, és a felszerelésre váró díszlemezt is.
Nehezen döntöttem az eladás mellett. Úgy gondoltam hogy a nagyrobogó mellett jó ha marad egy kicsi is városban rohangászni és a Giorno-t szívesebben használtam mint a Yamahát. Az állapota miatt egyre inkább időszerűvé vált egy alaposabb felújítás, csinosítás. Arra is gondoltam hogy jó lenne átépíteni elektromosra, hiszen úgyis csak rövidebb távokon használnám. Viszont jó minőségű felújításhoz vagy átépítéshez nem találok szakembert pláne olcsón nem, nekem pedig így is túl sok befejezetlen projektem van, nem is értek hozzá igazán, se helyem, se eszközeim nincsenek hozzá, és ha meglesz a nagymotor, időm is még kevesebb maradna a Giorno-ra.
Meghirdettem, hamar jöttek is az érdeklődők, végül egy fiatal srác vette meg, az egyik barátjának is Giorno-ja van, azt tervezi hogy rendbe teszi, kicsinosítja. Remélem sikerrel jár, és sok boldog kilométerben lesz része.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése