Ezt a robogót nagybátyámék vették Szegiben boltba járáshoz ilyesmihez. Egyszer kétszer előfordult hogy hazafelé csak Szegiig mentem vonattal vagy unokatesómékkal, és onnan az Axis-al menem tovább Sárospatakra, majd vissza.
Nagybátyám halála után unokatesómhoz került, az volt a terv hogy Szentendréről időnként ezzel jönne be Budapestre dolgozni. Elvittük egy szervizbe átvizsgálásra, és "finomhangolásra" hogy a 11-es úton se legyen halálfélelme az embernek. Jó alapnak bizonyult, óra szerint 60, GPS szerint 70km/h lett a végsebessége.
Hosszú mint a villamos, utas szállítására is alkalmas lenne, van rajta hely és lábtartó is, de Magyarországon erre nincs lehetőség. Viszont a vezető hátrébb tud kicsit csúszni és a lábát fel tudja tenni a trepni első részére, így hosszabb távon is kényelmes testhelyzetet kialakítva. Az ülése viszont nem támogatja a hosszabb utakat, hamar elfárad az ember hátsója.
Spanyolországban gyártották 1996-ban, a matricái alapján Német nyelvterületen használták mielőtt Magyarországra került.
Elég keskeny ahhoz hogy a sorok között előre lehessen osonni vele, majd elég rendesen el is indul, nem nagyon szoktak megelőzni. Van zárható kesztyűtartó, és a gyári doboz is elég méretes és ha az is kevés, a teljesen lapos trepnin is el lehet hurcibálni ezt-azt.
Az ülés alatt egy sisaknyi hely van, meg a tankolónyílás, viszont nincs sisak akasztó fül.
A szervízben más típusú akksit építettek be - elég gányul - mert a belevaló nehezen beszerezhető és drága.
A futóművével nem voltam megelégedve, pattog, ráz, zörög, nem volt vele jó kanyarodni. Elöl tárcsa, hátul dobfék vannak ami a tempójának még épp megfelelő lassulást eredményez, feltéve hogy mindkettőt használjuk.
Unokatesóm mégsem használta ingázásra, csak állt. Nagy nehezen sikerült csak beindítani aztán meg fulladt. Mint kiderült ezek a Minarelli blokkos gépek nem szeretnek állni. A karbuártor kiszárad, lerakódás képződik a benzinből, ami aztán eldugít egy olyan járatot amit csak ultrahangos tisztítással lehet pucolni, de annyiból kijön egy új karbi is. Azóta odafigyelünk rá hogy jobb minőségű benzint tankoljunk és legalább kéthetente megjárassuk.
A kilométer számláló alapján nem sokat ment, viszont az idő meglátszik rajta, egyszer felborult, a tükörszár elpattant, akkor kapott új tükröket. A kormány idom már repedt volt amikor a látókörömbe került. A műanyagjai csúnyán öregszenek, beszürkültek, rideggé váltak.
Az első lámpájának világítása egy gyertyáéval vetekszik, foncsor van, égő jó csak gyenge.
Mivel a világítása lekapcsolható - de úgy nem leht közlekedni - bütyköltem rá ledes visszajezőt, met nappal a műszerfal világítás nem látszik. Az irányjelző is ledes visszajelzést kapott, mert se nem kattog - mint a Giorno - se nem sípol és nem is látszik.
Annak ellenére hogy gyorsabb a Giorno-nál sosem tudtam megkedvelni, teljesen más vezetési stílust hozott ki belőlem, agresszívebben haladtam vele egyenesben, de a kanyaroknál mindig elbizonytalanodtam
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése