A másodikként megnézett, elsőként kipróbált kopottas motort választottam, ami a legolcsóbb ABS-es verzió volt. 2006-os, újonnan Magyarországon vásárolt, vezetett szervízkönyvvel, eredeti, magyar nyelvű kezelési útmutatóval két gyári kulccsal és állítható Givi airflow túraplexivel, második tulajdonostól.
Felhívtam az eladót, hogy megszületett a döntés, megvesszük a motort, e-maiben kitöltöttük a szerződést, uraltuk a pénzt, és másnap mentem is érte. Volt benne némi kockázat, így visszaolvasva, de az eladó korrekt volt, ezért is mertem ezt a motort választani.
Az eladó vett bele egy új akksit, az időközben megdöglött helyére, mert utoljára kb akkor ment amikor nyár végén megnéztem, és lemosta. Ekkor előjött egy hiba. Az immobiliser visszajelző lámpája valahol nedvességet kapott és bizonyos pozícióban világít, máskor meg nem. Ezt leszámítva ugyanolyan volt mint a próba során. Kaptam hozzá egy 55L-es Givi Maxia 3 dobozt és egy tanknyílásra tehető középtáskát. Illetve megegyeztünk hogy egy tizesért elhozom később az oldaltáskákat is.
Hazagurultam vele, útközben teletankoltam, majd az udvarban még alaposabban átnéztem.
Az indító gomb nem állt vissza alaphelyzetbe, kapott egy egy kis WD40-et, azóta jó.
Az olalsztendernél a burkolat repedt, elállt, hiányzott egy csavar, de nem is lehetett a helyére igazítani, mert akkor az oldalsztendernek útban van.
Levettem a burkolatot, és a lemezt amihez rögzíteni kellet volna. Utóbbi meg volt hajolva, kiegyengettem. A burkolatot felhevített drótkapcsokkal összefogtam és megragasztottam, majd visszaraktam. Így normálisan áll.
Ez után némi kényszerpihenő következett, a biztosítás megkötéséig. Addig szétszedték a doboz nehezen nyíló zárszerkezetét, megpucoltam, megkentem és az egész dobozt megtisztítottam, leápoltam. Ebbe a dobozba lehet rendelni pótféklámpát és kulcs nélküli elektronikus zárat, de elég drága.
A kormány alatti rész és a kesztyűtartók fedele, a korábbi évjáratoktól eltérően nem színre fújt, hanem minőségibb fekete műanyag. A fedelelek nem nyomkodásra, hanem gombbal nyílnak. A jobb oldali fedélen egy GPS rögzítési kísérlet nyomaiként furatok éktelenkedtek. Szerencsére elég kicsik voltak, a műanyag meg elég vastag,így egy hevített pengével elszobrászkodtam a lyukakat, szinte nyomtalanul.
Az eredetiség vizsgálatot már összekötöttük egy kis motorozással a városban Reginával, majd hazafelé egyedül. Másnap is tettünk egy kört a fagypont közeli időjárás ellenére. Meglepő mennyire jó a szélvédelme, részben a túra plexi miatt. Abban a kesztyűben, amit használok, az ötveneseken ilyenkor már lefagyott a kezem, oda kellett is a kézzsák meg markolat fűtés, erre nem muszáj, de azért átteszem majd mert a mostani markolatok úgyis felemásak. Hosszú alsóval farmerben és a nyári motoros cipőben a lábam se fázott. Korábban néztem rá Tucano-t, de rájöttem hogy nem kell. Városban nem hogy a sisak plexit nem kell lehajtani, de nyitott sisakban is jól éreztem magam. Mondjuk én jobban szeretem ha nagy a látóterem és borzolja a szakállam a szél. Az átírás után visszamentem az eladóhoz az oldaltáskákért. Elég széles volt az idő voltak masszív széllökések oldalról, de a motor alig érezte meg, nagyon stabil. Az oldaltáskák teljesen újszerűek, vétek lett volna otthagyni, nagyon jól jönnek majd a hosszabb csavargásokhoz. Apró malőr hogy ha irányhelyesen és stabilan felrakom őket, akkor nehézkes hozzáférni a csomagtartó zárjához. Újabb indok az elektromos csomagtartó nyitás mellett.
Hamar meg is szoktam a kezelését. A mérete a forgalomban kezelhető, de a társasház kapuján épphogy-csak beférek tolatva. A súlyát középsztenderre állításkor és onnan lebillentéskor érezni leginkább, de tologatni sem könnyű, ha áll a kormány sem akar mozdulni. De amint elindul nagyon könnyen kezelhető. Az hogy utast viszek alig észrevehető. Pár nap után, utassal is magabiztosabban kanyarodok vele mint a Yamahával valaha. Jólesik vele finoman csorogni a forgalommal. El lehet vele férni az autók között és van tekintélye, megnézik, és pozitívan áll hozzá a többi közlekedő. Ha kell nagyon határozottan meg lehet vele indulni, ilyenkor morogva jelzi is hogy itt most kérem menés van. Egyébként nagyon csendes, 50km/h körül alig hallani. 60km/h fölött van némi trolihoz hasonló hajtáshangja. Amikor elveszem a gázt elég határozott lassulást produkál a motorfék, közben a kipufogó alig észrevehetően durrog. Imádom azt a hangot. Integrált fék van rajta, ami azt jelenti hogy ha csak a hátsót húzod elöl is fékez egy dugattyú, és fordítva. Az ABS-t próbálgattam, de lehet hogy ott van valami hiba, mert blokkolni tudott a kerék és a visszajelző fel se villant.
Ezek alapján összeállt egy terv az első szezon előtti feladatokról.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése